המדריך המלא להתקנת גדר סביב ביתך

כיום, ניתן לראות שיותר ויותר בתים פרטיים, בתי קרקע ולעיתים גם פנטהאוזים מוקפים בגדרות שונים. הסיבה לכך שאנשים המתגוררים בבתים פרטיים ולא דירות רגילות ומעוניינים בהתקנת גדר סביב חצר או מרפסת ביתם, היא כי אנחנו יצורים שאוהבים להרגיש מוגנים ובטוחים בחלל הפרטי שלנו, בייחוד כשקיימת תופעה של גניבות ופריצות.

בנסיבות כאלו, התקנת גדר לגינה מחומרים איכותיים ואחריות התקנה מהחברה, יכולים לתת את הפתרון המושלם מפני פורצים או כאלו שסתם אוהבים לעבור ולהציץ מתוך סקרנות אל תוך הבתים. כמו כן, התקנה של גדר מספקת מענה לכניסת מזיקים גדולים ובעלי חיים בלתי רצויים לשטח הבית.

עד כמה הגדר חזקה?

הכל תלוי בחוזק החומרים בסופו של דבר, ואם בחרתם בחומרים אחרים בתקציב מועט- כדאי לברר עם המתקין או החברה בה רכשתם את החומרים להתקנת גדר- לכמה זמן תקפה האחריות על ההתקנה מטעמם.

לצורך התקנה של גדר, קיימים חומרים וציוד מסוגים שונים בשוק כמו מתכת ואלומיניום, ברזל יצוק, בטון, עץ מלא, במבוק ועוד. הבחירה בסוג וחוזק החומרים תלויה בעיקר בתקציב וברצון ומידת ההשקעה של בעל הבית.

ישנם כמה אספקטים חשובים בבחירת ציוד וחומרים. התקנה וחיזוק על ידי בורג ג׳מבו למשל, יתן את המענה הבטיחותי ביותר ולאורך זמן, לעומת שימוש בחומרים אחרים בעת ההתקנה.

גדר בעלת עמידות רבה לטווח ארוך

לאלו שמעוניינים בהתקנת גדר סביב חצר ביתם או המרפסת בעיקר בכדי להרחיק סקרנים ומציצנים, גדר העשויה מחומרים כמו במבוק, גדר צמחים או ויניל הם בהחלט חומרים מתאימים לצורך הזה, מאחר והמטרה היא ברורה ואין צורך בשימוש בציוד וחומרים כבדים יותר כמו מתכות.

לצרכים בטיחותיים ועמידים יותר, כדאי לשקול שימוש בהתקנת גדר מחומרים כמו ברזל, אלומיניום או עץ מלא.

מכיוון שצפיפות וחוזק חומרים היא גבוהה בברזל, הוא נחשב ככבד ועמיד לטווח הארוך, ועל כן גם המחיר הגבוה. עם זאת, אחד החסרונות הגדולים של חומר הברזל הוא החלודה המופיעה עם הזמן עקב הלחות ומגע עם מים, ולכן עם הזמן הוא אף מתפורר ומתנפח מעט.

לעומת זאת האלומיניום אינו מתפורר ואינו מתנפח ומחליד, עקב העמידות הגבוהה שלו לנזקי מזג האוויר למרות היותו גמיש וקל משקל. לכן גם אם המחיר גבוה, ההשקעה לטווח הארוך בהתקנת גדר אלומיניום שווה זאת בהחלט. רוצים לדעת איך להתקין גדר אלומיניום באופן עצמאי? לחצו כאן.

מטרת התקנת הגדר

לצד אלומיניום וברזל, ניתן למצוא כיום סוגים שונים ומגוונים להתקנת גדר, הציוד וחוזק החומרים תלויים בעיצוב הרצוי ותקציב הלקוח. כשאתם בוחרים את סוג הגדר הרצויה לביתכם, כדאי להתחשב בכמה דברים קריטיים. מהי מטרת השימוש העיקרית בגדר? האם לצורך עיצובי או פרטיות או שמא לצורך בטיחותי נגד פריצות. הציוד והחומרים שתבחרו להתקנת גדר הם אלו שיקבעו את רמת חוזק החומרים, משך ותוקף אחריות התקנה, סגנון העיצוב והעמידות.

היתרונות והחסרונות של החומרים להתקנת גדר

כאמור, להתקנת גדר ישנם סוגים רבים של חומרים בהם ניתן להשתמש, כמוזכר מעלה. ניתן גם לעשות שילוב מעוצב בין כמה סוגי חומרים כמו גם עם זכוכית הפופולרית לשימוש בגידור מרפסת בעיקר.

חומר הויניל (PVC), הינו חמור קל משקל ומודולרי המאפשר את ההתקנה בכל מקום בו תחפצו גם אם מדובר בשטח קטן למטרה עיצובית בלבד, יחד עם מחירה האטרקטיבי לעומת סוגי חומרים אחרים.

החסרון העיקרי בויניל הוא הנטייה להיסדק ולדהות עם הזמן, ולעיתים גם להתעוות מצורתו המקורית עקב החשיפה ללחות ולחום האופייני לישראל.

גדר מעץ מלא היא גם כן אופציה נפלאה, כאשר עד לפני עשור זה נחשב החומר האולטימטיבי והפופולרי ביותר, עד המצאת טכנולוגיה חדישה יותר ומתקדמת בעשור האחרון, העושה שימוש בגדרות מחומרים אחרים וגדרות ושערים חכמים. עץ מלא עמיד לאורך זמן ומעניק תחושה ומראה כפרי לשטח הבית החיצוני. ראו כאן

עם זאת, החיסרון הגדול בעץ מלא הוא בעיקר נזקי הסביבה הטבעית ומשיכה של מזיקים אליו, כמו גם התחזוקה הרבה שהוא דורש, כמו כיסוי לקה וציפוי נגד מזיקים ונזקי מזג האוויר. הבלאי הטבעי בלתי נמנע כשמדובר בעץ מלא.

נראה שההשקעה הכי טובה תהיה להתקין גדר אלומניום ולקבל אחריות ואיכות של פורת מתכות.

קראו עוד גם על: סוגי הגדרות קיימים וההבדלים ביניהם

ייעוץ חינם עבור גדרות אלומיניום

עיצוב הבית
עיצוב הבית עם גדר אלומיניום

האבולוציה של עיצוב הבית: אימוץ אלומיניום בחיי היוקרה שלכם בעולם ההולך ומתפתח של אדריכלות ועיצוב הבית, שילוב חומרים חדשניים ממלא תפקיד מרכזי בעיצוב האסתטיקה והפונקציונליות