תכנון כניסה לבית ולגינה

אומרים שאין הזדמנות שניה לעשיית רושם ראשוני, ובכל הקשור להתרשמות ראשונית מביתכם – הכניסה לבית היא השער דרכו נכנסים, ומתרשמים, מהמבצר הפרטי שלכם. לכן תכנון כניסה לבית כל כך חשוב: הכניסה צריכה לשקף את האישיות והסטייל שלכם, להיות פונקציונלית ולשדר איכות המתאימה לכם ולתקציבכם. ומה לגבי יתר הגינה והבית? מאמר על עיצוב פנים, בחוץ ובפנים הבית

הרושם הראשוני מכל דבר קובע לא מעט מהדעה של אנשים על אותו עניין, או לפחות קובע את הכיוון אליו מתגבשת אותה דעה. זה כלל ידוע באינטראקציה בין אנשים, אבל לא פחות מכך – גם בהתרשמות מרכוש כלשהו של אדם.

כאשר חז"ל כתבו כי "אדם ניכר בכיסו, בכוסו ובכעסו", הם למעשה תיארו את התכונות והרכוש המגדירים כל אדם. לא די שיש לאדם רכוש כלשהו, כגון בית ומכונית, האומרים משהו על מצבו החומרי – אלא גם מצבם של אותם נכסים וקניין מספר על אותו אדם, על מצב רוחו ועל מצבו האישי בכלל.

בית הוא סוג הרכוש היקר ביותר שבדרך כלל אדם ממוצע ירכוש בימי חייו. מעט מאוד דברים, אם בכלל, יהיו יקרים יותר מבחינה כספית. הבעלות על בית או דירה, שהיא לכשעצמה סמל סטטוס, מלמדת כמובן על בעל הבית; אולם העיצוב, האיבזור והסטייל של הבית כגון המטבח, גדרות או שערי הכניסה, מלמד דברים עמוקים יותר עליו.

אכן, אין הזדמנות שניה לעשות רושם ראשוני, ובכל האמור בנדל"ן, הכניסה לבית או הדירה היא המקום בו מתגבש אותו רושם ראשוני מהבית, ובעקיפין – מדייריו. לכן תכנון כניסה לבית הינו חשוב מאוד ביצירת הרושם ובגיבוש הדעה של האורחים לא רק לגבי הבית, אלא גם לגבי דייריו ובעליו.

תכנון כניסות לבית

בעת תכנון כניסה לבית יש להביא בחשבון כי ייתכן ויש מספר כניסות לבית. לכל אחת מאותן כניסות לבית יש ייעוד ופונקציה אחרת, כמו כניסה לגינה, כניסות צדדיות, כניסה לחנייה ועוד. בהתאם לפונקציה הייעודית של הכניסה, יש לעשות תכנון כניסה לבית שיהיה מיטבי מבחינה פונקציונלית, אבל לא פחות חשוב מכך – אסטטי ונעים לעין מבחינה ויזואלית-עיצובית.

לכן המושג "עיצוב פנים" קצת מטעה: עיצוב פנים נוגע גם לנקודות המגע בין הפנים לבין החוץ של הבית, שהן הכניסות לבית השונות. בפרט, נקודות המגע שבין הבית לגינה מצריכות תכנון כניסה לגינה, באופן שבו הגינה תהיה המשך טבעי לבית ולעיצובו, מבחינה ויזואלית ופונקציונלית.

שינוי עיצובי של חלל הפנים

חלק חשוב, שלא מקבל מספיק תשומת לב וחשיבה, מתכנון כניסה לבית, הינו העיצוב של החלל הפנימי של הבית ביחס לעיצוב הכניסה. בהרבה בתים אין הלימה בין עיצוב הכניסה לבין העיצוב הפנימי של חלל הבית.

כאשר ישנם פערים כאלו, מעצבי פנים יציעו לכם שינוי עיצובי של חלל הפנים, באופן שיתאים לעיצוב של הכניסות. לפעמים זה יהיה רק ברמה של אקססוריז, כגון הצבת עציצים ותמונות על הקיר; לפעמים זה ידרוש שינוי עיצובי יותר עמוק, העשוי לכלול ניסור בטון, ניסור קירות בטון או שבירת קירות ועוד.

יש שישאלו – למה לא להתאים את הכניסה לעיצוב של הבית, במקום הפוך? כמו שאמרנו קודם, תכנון כניסה לבית משקף סטייל ואיכות שמשפיעים על הרושם הראשוני של הבית. רושם זה, גם אם יהיה חיובי בגלל תכנון כניסה לבית בעיצוב מרשים ויפה, עלול להיפגם בגלל חוסר הלימה בין עיצוב הכניסה לבין העיצוב הפנימי של הבית.

תכנון הגינה

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית. במובנים רבים, היא ההמשך החיצוני של הבית. יש לה פונקציות מעשיות, כגון מקום לאירוח, וגם פונקציות רגשיות כגון מקום רגיעה וכיף. לתכנון הגינה יש חשיבות רבה, כאשר חשוב שעיצוב הגינה ותחזוקתה יהיו בהלימה עם מצב הבית פנימה.

זה מתחיל עם תיחום, באמצעות גדר לגינה, שצריכה להיות בסטייל המתאים לבית, ומסתיים כמובן בתוכן של הגינה, סוג הצמחייה בתוכה, העיצוב והתחזוקה שלה. גדר אלומיניום עמידה לגינה יכולה לשדרג את המראה הפנימי והחיצוני של הגינה, ולתרום עוד למראה היוקרתי והאיכותי של הבית.

ייעוץ חינם עבור גדרות אלומיניום

עיצוב הבית
עיצוב הבית עם גדר אלומיניום

האבולוציה של עיצוב הבית: אימוץ אלומיניום בחיי היוקרה שלכם בעולם ההולך ומתפתח של אדריכלות ועיצוב הבית, שילוב חומרים חדשניים ממלא תפקיד מרכזי בעיצוב האסתטיקה והפונקציונליות

כלי נגישות

Powered by - Wemake