פתרונות מיגון וגידור מבנים

בישובים בארץ בהם המצב הביטחוני או הפלילי איננו בטוח דיו עבור התושבים, ובייחוד אם ישנם מקרי ירי שונים הקשורים לפעילות ביטחונית או פלילית, ניתן לאבזר מבנים קיימים באמצעי מיגון נגד ירי. בין אם מדובר על ישובים בהם יש פעילות פלילית, ובין אם מדובר על  ישובים בהם יש אירועים ביטחוניים – מיגון נגד ירי יכול לעזור כדי לספק מערך הגנה תומך במבנים קיימים.

 לתמוך את הביטחון המבני של החלל כדרך מיגון נגד ירי

מיגון נגד ירי נועד לייצר שכבת הגנה ובטיחות, שמטרתה לתמוך את הביטחון האישי, ולהעניק הגנה מפני ירי הקשור לאירועים ביטחוניים שונים. מיגון דלתות נגד ירי, נועד לספק רמה נוספת של בטיחות עבור מבנה כדרך החלת תקני בטיחות ואבטחה מחמירים יותר באופן יחסי.. דלתות ממוגנות (תלוי בסוג) נחשבות כבלתי ניתנות לפריצה ובעלות מגנוני נעילה מורכבים ביותר. דלתות נגד ירי, יכולות לשמש, מעבר לאמצעי מיגון נגד ירי – גם כאמצעי מילוט המאפשר נסיגה של אנשים בעת רצון. כך שמצד אחד על דלת שכזו להיות סגורה דיו כדי לאטום את הכניסה למבנה, ומצד שני על דלת שכזו להיות קלה דיו מן הצד הפנימי שלה. כך שיהיה ניתן לפתוח אותה מבפנים ברמת קלילות מספקת. ולכן יהיו ידיות קלות ונגישות לפתיחה יעילה ומהירה של דלת המשמשת כנתיב יציאה.

התאמתן של דלתות ממוגנות נגד ירי למפתח מבנה נתון

מעבר לכך, על דלת נגד ירי, להתאים בגודלה לכמות האנשים הנמצאים במבנה כדי לאפשר מרחב לכל אלו שירצו לעשות בה שימוש בעת בעת רצון. כלומר, בהינתן אירוע ביטחון – המטרה היא לאפשר לכמה שיותר אנשים לצאת מהמבנה כמה שיותר מהר. ועל פי כן, על הדלת, לאפשר בממדיה, יציאה המונית ומרבית (ובטוחה) כמידת הצורך.

עמידותן של דלתות ממוגנות

יש לציין שעל מיגון דלתות נגד ירי לאפשר לדלתות לעמוד בעומס דינמי גדול וברמה גבוהה במיוחד, זאת באם הן צריכות למגן נגד ירי של טילים. על דלתות אלו לעמוד גם בתקנות מכון התקנים ואפילו של פיקוד העורף. על הדלתות להחזיק מעמד מול עומסים דינאמיים שונים שיכולים להיגרם עקב פיצוץ, ירי ואפילו מהלומות. לא משנה היכן נציב אותן – במרחבים מוגנים, חדרי בקרה, חדרי ייצור ואחסנה וכן הלאה מקומות – על הדלתות לשמור על הכניסה למבנה. בייחוד אם הן מגנות על מבנים המאחסנים, או המאפשרים ייצור של חומרי נפץ והדף, או חומרים אחרים שיכולים לבעור.

 על דלת הביטחון, למנוע מעבר של רסיסים מן החוץ לפנים, ולהפך. כך שאם יהיה פיצוץ – בין אם מחוצה לה או בתוכה – היא תוכל לעמוד בעומס הדינאמי המדובר. גם אם מדובר בניסיון פריצה – שכן במקרה הזה, יכולתה להכיל עומס דינאמי כמו גם מנגנון הנעילה המורכב שלה יכול לעזור בהדיפת הניסיון. גם במקרה זה, לגודל הדלת חשיבות לתפקידה. על דלת להיפתח פנימה ולהיסגר בעזרת צירים או כדרך הזזה על מסילות, אולי על ידי פעולה פניאומטית, הידראולית או בעזרת מנוע מכני – וזאת כדי להכיל ולביית פיצוץ בין כותלי המבנה שעומדת בפתחו.

מיגון דלתות במבנה נתון

כך שאם נרצה לסכם את כל הנזכר לעיל, דלת נגד ירי עוזרת למי שנמצא בתוך המבנה לצאת מהמבנה בהינתן רצון, בקלות ובפשטות. על דלת שכזו להיפתח לכיוון היציאה ללא מכשול או שימוש באביזרים נוספים. וזאת לאור, שאם רוצים להשתמש בה כנתיב מילוט, יש להוריד את סף המאמץ בשימוש בה. נוסף על כך, על דלת שכזו למנוע מכל מה שנמצא בחוץ, אך לא מתאים – מלהיכנס פנימה. בין אם מדובר בפריצה, מהלומות, פיצוצים או ירי.

מיגון חלונות במבנה נתון

למעשה, מיגון דלתות במבנה קיים מאפשר להוסיף שכבות חדשות של הגנה למבנה. כאמור, מיגון שכזה יכול להתאים גם במצבים של ירי ביטחוני וגם במצבים של פלילים. ובכן, ניתן להניח בנקל שדלת נגד ירי תתאים למקומות בהם מתרחשת פעילות צבאית או משטרתית כלשהי, ואפילו חקירתית. משרדי חקירות לדוגמה, יכולים להתקין מיגון דלתות כמו גם מיגון חלונות כדי לוודא שכל הפתחים למבנה הקיים ממוגנים על ידי שכבות בטיחות אלו.

כך שלא נשאר פתח פנוי להיכנס דרכו. לא ניתן לשבור את הזגוגית של החלון או לפרוץ את הדלת, כי כאמור, מדובר בציוד ממוגן. מיגון נגד ירי כולל מיגון דלתות, מיגון חלונות, ואפילו שיפור מיגון מבנה קיים.  כשמדברים על דלתות, אפשר שהן יהיו דלתות מזוגגות, דלתות אטומות, דלתות בשילוב קובעים בחלק העליון, דלתות בשילוב קובעים בצד, או דלתות עם התאמה אישית המתאימות למבנה נתון. מיגון דלתות יכול להתאים הן למשרדים, הן למקומות פרטיים, הן למקומות ציבוריים והן לכניסה לבניינים. כך שגם אם צרכי הפרויקט יהיו נא ייחודיים, אפשר שתהיינה האפשרות להתאים אישית את דלת הביטחון כך שתתאים לצרכים.

הוספת שכבות אבטחה למבנה כדרך שיפור מיגון חדר קיים

למעשה, כשמדברים על מיגון נגד ירי, מדברים על תחום עם המון תקנים ברורים. דלתות הביטחון הממוגנות עוברות בדיקות מעבדה, כדי לוודא שהן עושות את העבודה ברגע האמת. וקיימים תקנים אירופאיים כמו גם אמריקאיים. כלומר, דלת ממוגנת נגד ירי שגם עומדת בתקנים הרשמיים אמורה להיות דלת (או חלון) "שהרוויחה את זה". נכון הדבר גם עבור מיגון חלונות, אשר מאפשר למגן מפתחי חלון במבנים בהם רוצים להוסיף שכבות אבטחה נוספות: כמו בשגרירויות, משרדי ממשלה, תחנות משטרה, חדרי שרתים ממוגנים, וכן הלאה.

יש דרך נוספת להוסיף מיגון נגד ירי למבנה, והיא זו המתאפשרת כדרך שיפור מיגון חדר קיים. משמעותו של שיפור זה, היא חיזוק הקירות, הגגות, החלונות והדלתות של אחד מחללי המבנה. כדרך זו, ניתן יהיה לחזק את עמידות מעטפת החלל של המבנה, ולשמור עליו, כשכבת הגנה נוספת, מפני גלי הדף ורסס ואף לחזק את מידת אטימות מעטפתו. לסיכום, מיגון נגד ירי נועד לוודא שמבנה מסוים  נשאר אטום ומוגן, לא משנה איזה אירוע ביטחוני מתרחש בקרבתו. ניתן להשתמש במיגון חלונות, דלתות או בשיפור מיגון חדר קיים – כדי לייצר רמת אבטחה גבוהה יותר במבנה נתון.

ייעוץ חינם עבור גדרות אלומיניום

עיצוב הבית
עיצוב הבית עם גדר אלומיניום

האבולוציה של עיצוב הבית: אימוץ אלומיניום בחיי היוקרה שלכם בעולם ההולך ומתפתח של אדריכלות ועיצוב הבית, שילוב חומרים חדשניים ממלא תפקיד מרכזי בעיצוב האסתטיקה והפונקציונליות

כלי נגישות

Powered by - Wemake